כחלון מדלג על ברקת: מעביר תקציבים לירושלים דרך השר אלקין

ישראל פריי No Comments on כחלון מדלג על ברקת: מעביר תקציבים לירושלים דרך השר אלקין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העימות הפומבי בין שר האוצר משה כחלון לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, עולה מדרגה. לאחר שברקת הוביל קמפיין ציבורי עמוס סיקור תקשורתי נגד שר האוצר בטענה כי הוא אינו קשוב לפניותיו, וכי הוא לא מתכוון להגדיל את התמיכה לעיריית ירושלים – הודיע שר האוצר כי החל מעתה, כל ענייני העיר ינוהלו מול השר לענייני ירושלים, זאב אלקין.

בישיבת הממשלה שתתכנס הבוקר, צפויים שר האוצר כחלון, השר לענייני ירושלים והתפוצות זאב אלקין, ושר התיירות יריב לוין, להגיש תכנית לחיזוק חוסנה הכלכלי של ירושלים בהיקף של 100 מיליון שקל. רובם יופנו כתמיכה לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו קשות מגל הטרור הנוכחי.

התכנית שתוצג כוללת פיתוח של המגזר העסקי בכ-70 מיליון שקל כדי לחזק עסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, יוקצו 5 מיליון שקלים לטובת קרן הלוואות ייעודית לעסקים קטנים, שתופעל יחד עם הסוכנות היהודית ותייצר הלוואות בתנאים נוחים לעסקים בירושלים בסכום כולל של למעלה מ-40 מיליון שקל. כ-20 מיליון שקל יועברו לטובת עידוד תיירות לירושלים והפקת אירועי תרבות בעיר. כמו כן, יוקצו כ-11 מיליון שקל לסיוע לסטודנטים בעיר.

ההחלטה והדרך בה הכספים עוברים, מהווים 'סדיו אדום' בעיני ראש עיריית ירושלים ברקת, שכבר בעת הקמת הממשלה ניסה לטרפד את המינוי של שר לענייני ירושלים. מאז שמונה השר אלקין לתפקיד, מחרים ראש העיר את השר הממונה על עירו, אינו משוחח עמו ואינו משתף פעולה, עם מי שהוא רואה כנוגס בסמכויותיו ובתוארו.



0 תגובות